Min bloggliste

lørdag 4. desember 2010

Lykke


Jeg skrev dette i natt på forumet jeg frekventerer, og vil legge det inn her også.

Hva er lykke? For alle er lykke definert forskjellig. For meg er det dette:

Jeg sitter her i natten, snøen daler helt stille utfor og det er natt til 4.desember.
Mine aller største lykke ligger og sover søtt i sengene sine.
Alle tre! Både små og stor.

For noen år siden trodde jeg aldri at jeg skulle ende opp her. Da var sorgen så ufattelig stor. De sier at sorg og glede går hånd i hånd, og det er nok riktig. Men da var det kun sorgen jeg klarte å se.
Alt jeg ønsket her i verden var å få et barn jeg kunne få vise livet til! Alle de nyttårene jeg har felt noen tårer kl tolv, mens jeg inni meg ba mitt høyeste ønske: Vær så snill å gi meg muligheten til å bli Mamma!!! Og en nyttårsaften ble jeg hørt, og i mai det året kom den aller første gleden over pinnen som viste at i magen min vokste et mirakel. Lite visste jeg da at noen uker senere skulle jeg juble over at det var TO mirakler inni meg.

Sommeren gikk og høst og vinter kom...og den nyttårsaftenen felte jeg et par tårer mens jeg hvisket inderlig: "La de komme ut til meg og være mine levende mirakler!!" Igjen ble jeg hørt og etter 28 dager kom de til oss.

Jeg elsker dem så høyt som jeg ikke trodde jeg kunne elske noen! En bitteliten sorg er iblandet følelsene mine i natt, for jeg hadde en Mormor som på sin nestsiste dag i livet hvisket hvor trist det var at vi skulle slite sånn med å få barn. Hun fikk ikke oppleve å bli Oldemor, og guttene skulle ikke få oppleve verdens snilleste Oldemor! Men jeg tror at ett sted er hun nå og følger med på meg og ser hvor nydelige de er og hvor høyt elsket de er av alle rundt seg!

Så her sitter jeg når det nærmer seg jul og nyttår igjen, og jeg vet at i år skal jeg ikke felle noen tårer (annet enn av glede) på nyttårsaften mens jeg hvisker et stille "Takk!" inni meg.

Jeg har fått oppleve den fullkomne lykke!

1 kommentar: